Дэлхийн дөрвөн улсын метроны төсөлд ажиллаж байсан туршлагатай, одоогоор Египет улсын метроны төсөлд ажиллаж буй “OC Global” компанийн транзит инженер Т.Мөнхдалай өөрийн цахим хуудсандаа Улаанбаатар хотын метроны төслийн талаар сэтгэгдлээ хуваалцжээ.
Тэрбээр “Дэлхийн бусад улс ч метроны төсөлдөө зөвлөх үйлчилгээг авдаг. Улаанбаатар хотын метроны төсөлд зургаан жилд 54 сая ам.доллар төсөвлөсөн. Энэ нь огт их мөнгө биш, төгрөгөөр гэрээлэх заалтаар валютын эрсдэлтэй харагдаж байна. Дэд бүтцийн томоохон төслүүд өртгийн 5 хувь орчимд зөвлөх үйлчилгээ авдаг. Миний ажиллаж байсан төслүүд ихэвчлэн 100-200 сая ам.долларт 10 жил орчим гэрээтэй байдаг. Чиглэл бүртээ нарийн мэргэшсэн зөвлөхүүдийг цуглуулсан баг олон жил ажиллахад ийм хэмжээний зардал гардаг нь хэвийн зүйл.
Одоо миний ажиллаж байгаа метроны төсөлд 5 компанийн нэгдэл бүхий 13 улсаас 80 гаруй экспертүүд ажиллаж байна. Жайка олон улсын байгууллага Улаанбаатар хотын метротой холбоотой судалгаа, ТЭЗҮ-ийг боловсруулсан байгаа тул төслийн сүүлийн хоёр шатыг 6 жилд гүйцэтгэх боломжтой. Энэ төсөл шинээр эхлээгүй, их удаан гацсан ажил одоо үргэлжилж байна гэж харж байна. Мөн дэд бүтцийн томоохон ажлыг ямар нэг нам, улс төрч удирдан хянах боломжгүй. Тиймээс дэлхийн бусад хотууд том төслүүддээ олон улсын нарийн мэргэшсэн инженерүүдийг зөвлөх багтаа авч төслөө удирдуулдаг. Барих компаниас тусад нь зөвлөх үйлчилгээний баг авдаг шалтгаан нь барих компанийг ашиг сонирхлын зөрчилгүй, шударгаар хянаж, өртгийн өсөлт, аль болох хугацааг сунгахгүй, аюулгүй чанартайгаар метрогоо гүйцэт барихыг шаарддаг” гэв.
Түүний одоо ажиллаж буй Египет улс өдөр бүр нэг цагийн цахилгааны хязгаарлалт хийдэг ч метроны хоёр шугам, Монорэйл, LRT, хот хоорондын өндөр хурдны төмөр замын төслүүдийг зэрэг барьж байгаа аж.
ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул ТА сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууны хэм хэмжээг хүндэтгэнэ үү. Хэм хэмжээг зөрчсөн сэтгэгдэлийг админ устгах эрхтэй.
178.209.133.214
Tsuuhun hvn amtai baij boliohol iostoi.Yynii orond.Benzinii yildveree hurdan barih heregtei.
Хариулах66.181.160.15
Хужаа гаралтай нь эсэргүүцээд байгаарай . Монголд метро шиг хэрэгтэй зүйл байхгүй .
Хариулах103.57.94.103
Mederlee vzvvl henh hereggvi geegvi mal min uls oron bolgond l heregte gehdee ene bol zger songuli iin jvjig songuli duusaal ene golognvvdi mongo ugaah tom olz l bolj huwirna ene 76n golog bhad hze ch tm shan zvil bolohgvi
202.55.188.118
Бээжингийн метро байнгын алдагдал хүлээж байна. Жилд 600 саяыг олж, 8 тэрбумыг зарцуулдаг. Зөрүү алдагдлыг нь төсвөөсөө нөхдөг. Бээжин бол УБ-тай харьцуулшгүй том эдийн засагтай тулдаа байгаа. УБ байтугай Улсын төсөв Метроны зардлаа дийлэхгүй ээ. Тэнэг гуйлгачид минь. Улсаа сөхрүүлэх метроны төслөө уухайлан дэмжицгээ.
Хариулах122.201.31.123
Yu gutsaad baigaa novsh ve
66.181.181.200
Тэгье
66.181.189.250
Манай хажуудах Хөх хот Сайхан нь арггүй стандарт Метротой болчихсон бн!!! Дундаасаа нь л нөгөө МАН-АН-Н луйварчид будлиаан хутгачихгүй бол амархан Метротой болно шүү дээ!!!
Хариулах66.181.185.248
юм хөгжсөн Хятад улс ковидын 2-3 жилд метрог хурдан тавьсан байналээ
Хариулах66.181.188.163
Энэ залуу маш чухал зөвлөлгөө өгч бна. Хүлээж авах хэрэгтэй. Метрог эсэргүүцэгч зуу зуун малнуудад сайн түгээгээд уншуулах хэрэгтэй
Хариулах66.181.160.117
Метроог эсэргүүцсэн монгол хүн байхгүй гол нь хийж чадах чадахгүйдээ байгаа юм даа замынхаа үерийн шуудуйгаа хийж чаддаггүй улс шүү дээ
66.181.185.52
Бие биенээ элдвээр хэлээд яахийн. Зарим хар бараан үзэл бодолтой нөхөд байж л байдаг. Тэдний үгийг сонсох, хариу бичих албагүй.